PostHeaderIcon ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ

ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΝΙΚΑ

ΣΧΟΛΗ

ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ (ΣΤΕΦ)

ΤΜΗΜΑ

ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ Τ.Ε. ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε.

ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΠΜ104

ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ

1ο

ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ

ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ
σε περίπτωση που οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται σε διακριτά μέρη του μαθήματος π.χ. Διαλέξεις, Εργαστηριακές Ασκήσεις κ.λπ. Αν οι πιστωτικές μονάδες απονέμονται ενιαία για το σύνολο του μαθήματος αναγράψτε τις εβδομαδιαίες ώρες διδασκαλίας και το σύνολο των πιστωτικών μονάδων

ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ
ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ

ΘΕΩΡΙΑ

3

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ

2

 

Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ).

5

5,5

ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

γενικού υποβάθρου,
ειδικού υποβάθρου, ειδίκευσης

γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων

ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ

ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ:

ΟΧΙ

ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ:

ΕΛΛΗΝΙΚΑ

ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS

 

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL)

 
           

ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες  γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος.

Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α

  • Περιγραφή του Επιπέδου των Μαθησιακών Αποτελεσμάτων για κάθε ένα κύκλο σπουδών σύμφωνα με το Πλαίσιο Προσόντων του Ευρωπαϊκού Χώρου Ανώτατης Εκπαίδευσης
  • Περιγραφικοί Δείκτες Επιπέδων 6, 7 & 8 του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Προσόντων Διά Βίου Μάθησης και το Παράρτημα Β
  • Περιληπτικός Οδηγός συγγραφής Μαθησιακών Αποτελεσμάτων
    • Η κατανόηση από τους φοιτητές των βασικών θεωρητικών αρχών της Χημείας 
    • Η μεθοδική επίλυση απλών προβλημάτων Χημείας
    • Η απόκτηση δεξιοτήτων σχετικά με τις διεργασίες και μεθόδους μετατροπής των πρώτων υλών σε χρήσιμα προϊόντα και τη τεχνολογία παραγωγής και ανάλυσης  κατασκευαστικών υλικών (μέταλλα, πλαστικά, σύνθετα  υλικά).   
 

Γενικές Ικανότητες

Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;.

Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών

Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις

Λήψη αποφάσεων

Αυτόνομη εργασία

Ομαδική εργασία

Εργασία σε διεθνές περιβάλλον

Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον

Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών

Σχεδιασμός και διαχείριση έργων

Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα

Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον

Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου

Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής

Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

……

Άλλες…

…….

 

ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

    1. Διαλύματα – Εκφράσεις συγκεντρώσεων
    2. Χημικές αντιδράσεις – Στοιχειομετρία και απόδοση αντιδράσεων
    3. Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
    4. Ισχύς οξέων, βάσεων – Μετρήσεις του pH και του βαθμού διάστασης ισχυρών και ασθενών ηλεκτρολυτών
    5. Ρυθμιστικά διαλύματα
    6. Ογκομετρήσεις εξουδετέρωσης ισχυρού και ασθενούς οξέος με ισχυρή βάση
    7. Ογκομετρήσεις οξειδοαναγωγής – Προσδιορισμός δισθενούς σιδήρου με υπερμαγγανικό κάλιο
    8. Συμπλοκομετρικές ογκομετρήσεις – Σκληρότητα και αλκαλικότητα του νερού
    9. Ισορροπία φάσεων – Προσδιορισμός αλκοολικών βαθμών και οξύτητας οίνου
    10. Αγωγιμομετρία - Αγωγιμομετρική παρακολούθηση εξουδετέρωσης οξέος με βάση
    11. Πεχαμετρία – Ποτενσιομετρική παρακολούθηση εξουδετέρωσης οξέος με βάση
    12. Ηλεκτροχημικές πηγές ενέργειας – Κατασκευή στοιχείου Daniell και όξινου συσσωρευτή μολύβδου
    13. Επιμεταλλώσεις (Ηλεκτρολυτική επιχάλκωση, Επιμετάλλωση πλαστικών και γυάλινων επιφανειών – κάτοπτρο αργύρου).

ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Θεωρητικό μέρος μαθήματος:

Δομή του ατόμου, Κβαντικοί αριθμοί,  Ηλεκτρονική διαμόρφωση ατόμων, Περιοδικό σύστημα, Χημικοί δεσμοί, Μοριακά τροχιακά, Υβριδισμός, Οξέα, Βάσεις, Άλατα, Ιοντισμός, Υδρόλυση, Ρυθμιστικά διαλύματα, Χημικές αντιδράσεις, Στοιχειομετρία αντιδράσεων, Οξειδοαναγωγή, Ηλεκτροχημικές πηγές ενέργειας, Εξαγωγική μεταλλουργία και παραγωγή μετάλλων (χαλκού, ψευδαργύρου, αλουμινίου, χυτοσιδήρου-χάλυβα), Διάβρωση και Προστασία, Παθητικοποίηση, Επιμεταλλώσεις με εμβάπτιση και γαλβανικές,  Επιμεταλλώσεις μεταλλικών - πλαστικών - γυάλινων επιφανειών,  Παρασκευές - ταξινόμηση - επεξεργασία πολυμερών, Αγώγιμα πολυμερή.

Εργαστηριακό μέρος μαθήματος:

Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει τις εργαστηριακές ασκήσεις:

ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ
Πρόσωπο με πρόσωπο, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση κ.λπ.

Πρόσωπο με πρόσωπο

ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
Χρήση Τ.Π.Ε. στη Διδασκαλία, στην Εργαστηριακή Εκπαίδευση, στην Επικοινωνία με τους φοιτητές

Διδασκαλία του μαθήματος με προβολή PowerPoint

ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ

Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας.

Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.

 

Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS

Δραστηριότητα

Φόρτος Εργασίας Εξαμήνου

Διαλέξεις

39 ώρες

Εργαστηριακές ασκήσεις

26 ώρες

   
   
   
   
   
   
   

ΣύνολοΜαθήματος

65 ώρες

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ

Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης

 

Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική  ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες

 

Αναφέρονται  ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές.

Θεωρητικό μέρος:

Γραπτή εξέταση

Εργαστηριακό μέρος:

Δύο γραπτές πρόοδοι.

Η πρώτη στο ήμισυ της ύλης και η δεύτερη στο υπόλοιπο ήμισυ στο τέλος του μαθήματος.

Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στην αρχή του μαθήματος και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων.

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

 

-ΠροτεινόμενηΒιβλιογραφία :

  • D.D. Ebbing, S.D. Gammon, «Γενική Χημεία», (Μετάφραση), Εκδ. Τραυλός, 2002.
  • Α.Σ. Βατάλης, «Χημική Τεχνολογία», Εκδ. ΖΗΤΗ, 2004.
  • Ν.Δ. Κλούρας, Ε. Μάνεση-Ζούπα, «Χημεία Υδατικών Διαλυμάτων», Πάτρα, 2000.
  • Chemical Reviews  (ACS Publications)
  • Journal of the American Chemical Society  (ACS Publications)
  • Chemical Science  (RSC Publishing)
  • Journal of Solution Chemistry,  (Springer)

 

-Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά: