- Αρχική Σελίδα
- Ιστορικό Τμήματος
- Διοίκηση Τμήματος
- Περίγραμμα Μαθημάτων
- Αντιστοιχίες Μαθημάτων
- Οδηγός Σπουδών
- Εργαστήρια
Ωρολόγιο Πρόγραμμα
Πτυχιακές Εργασίες
Πρόγραμμα εξεταστικής περιόδου
- Διεθνείς Συνεργασίες
- MSc in Oil and Gas Technology
- MPhil in Nanotechnology
- Πρακτική Άσκηση
- Diploma Supplement
- Σύμβουλοι Σπουδών
- Ηλεκτρονική Εκπαίδευση (eClass)

ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ
ΠΕΡΙΓΡΑΜΜΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΓΕΝΙΚΑ
ΣΧΟΛΗ |
ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ (ΣΤΕΦ) |
||||
ΤΜΗΜΑ |
ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΠΕΤΡΕΛΑΙΟΥ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΟΥ ΑΕΡΙΟΥ Τ.Ε. ΚΑΙ ΜΗΧΑΝΟΛΟΓΩΝ ΜΗΧΑΝΙΚΩΝ Τ.Ε. |
||||
ΕΠΙΠΕΔΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
ΠΡΟΠΤΥΧΙΑΚΟ |
||||
ΚΩΔΙΚΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΠΜ104 |
ΕΞΑΜΗΝΟ ΣΠΟΥΔΩΝ |
1ο |
||
ΤΙΤΛΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ |
ΓΕΝΙΚΗ ΧΗΜΕΙΑ |
||||
ΑΥΤΟΤΕΛΕΙΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ |
ΕΒΔΟΜΑΔΙΑΙΕΣ |
ΠΙΣΤΩΤΙΚΕΣ ΜΟΝΑΔΕΣ |
|||
ΘΕΩΡΙΑ |
3 |
||||
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ |
2 |
||||
Προσθέστε σειρές αν χρειαστεί. Η οργάνωση διδασκαλίας και οι διδακτικές μέθοδοι που χρησιμοποιούνται περιγράφονται αναλυτικά στο (δ). |
5 |
5,5 |
|||
ΤΥΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ γενικού υποβάθρου, γενικών γνώσεων, ανάπτυξης δεξιοτήτων |
ΓΕΝΙΚΟΥ ΥΠΟΒΑΘΡΟΥ |
||||
ΠΡΟΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΑ ΜΑΘΗΜΑΤΑ: |
ΟΧΙ |
||||
ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ και ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ: |
ΕΛΛΗΝΙΚΑ |
||||
ΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΡΟΣΦΕΡΕΤΑΙ ΣΕ ΦΟΙΤΗΤΕΣ ERASMUS |
|||||
ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΣΕΛΙΔΑ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ (URL) |
|||||
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ
Μαθησιακά Αποτελέσματα |
|
Περιγράφονται τα μαθησιακά αποτελέσματα του μαθήματος οι συγκεκριμένες γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες καταλλήλου επιπέδου που θα αποκτήσουν οι φοιτητές μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος. Συμβουλευτείτε το Παράρτημα Α
|
|
Γενικές Ικανότητες |
|
Λαμβάνοντας υπόψη τις γενικές ικανότητες που πρέπει να έχει αποκτήσει ο πτυχιούχος (όπως αυτές αναγράφονται στο Παράρτημα Διπλώματος και παρατίθενται ακολούθως) σε ποια / ποιες από αυτές αποσκοπεί το μάθημα;. |
|
Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις Λήψη αποφάσεων Αυτόνομη εργασία Ομαδική εργασία Εργασία σε διεθνές περιβάλλον Εργασία σε διεπιστημονικό περιβάλλον Παράγωγή νέων ερευνητικών ιδεών |
Σχεδιασμός και διαχείριση έργων Σεβασμός στη διαφορετικότητα και στην πολυπολιτισμικότητα Σεβασμός στο φυσικό περιβάλλον Επίδειξη κοινωνικής, επαγγελματικής και ηθικής υπευθυνότητας και ευαισθησίας σε θέματα φύλου Άσκηση κριτικής και αυτοκριτικής Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης …… Άλλες… ……. |
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Διαλύματα – Εκφράσεις συγκεντρώσεων
- Χημικές αντιδράσεις – Στοιχειομετρία και απόδοση αντιδράσεων
- Οξειδοαναγωγικές αντιδράσεις
- Ισχύς οξέων, βάσεων – Μετρήσεις του pH και του βαθμού διάστασης ισχυρών και ασθενών ηλεκτρολυτών
- Ρυθμιστικά διαλύματα
- Ογκομετρήσεις εξουδετέρωσης ισχυρού και ασθενούς οξέος με ισχυρή βάση
- Ογκομετρήσεις οξειδοαναγωγής – Προσδιορισμός δισθενούς σιδήρου με υπερμαγγανικό κάλιο
- Συμπλοκομετρικές ογκομετρήσεις – Σκληρότητα και αλκαλικότητα του νερού
- Ισορροπία φάσεων – Προσδιορισμός αλκοολικών βαθμών και οξύτητας οίνου
- Αγωγιμομετρία - Αγωγιμομετρική παρακολούθηση εξουδετέρωσης οξέος με βάση
- Πεχαμετρία – Ποτενσιομετρική παρακολούθηση εξουδετέρωσης οξέος με βάση
- Ηλεκτροχημικές πηγές ενέργειας – Κατασκευή στοιχείου Daniell και όξινου συσσωρευτή μολύβδου
- Επιμεταλλώσεις (Ηλεκτρολυτική επιχάλκωση, Επιμετάλλωση πλαστικών και γυάλινων επιφανειών – κάτοπτρο αργύρου).
ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ και ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ - ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ
Θεωρητικό μέρος μαθήματος: Δομή του ατόμου, Κβαντικοί αριθμοί, Ηλεκτρονική διαμόρφωση ατόμων, Περιοδικό σύστημα, Χημικοί δεσμοί, Μοριακά τροχιακά, Υβριδισμός, Οξέα, Βάσεις, Άλατα, Ιοντισμός, Υδρόλυση, Ρυθμιστικά διαλύματα, Χημικές αντιδράσεις, Στοιχειομετρία αντιδράσεων, Οξειδοαναγωγή, Ηλεκτροχημικές πηγές ενέργειας, Εξαγωγική μεταλλουργία και παραγωγή μετάλλων (χαλκού, ψευδαργύρου, αλουμινίου, χυτοσιδήρου-χάλυβα), Διάβρωση και Προστασία, Παθητικοποίηση, Επιμεταλλώσεις με εμβάπτιση και γαλβανικές, Επιμεταλλώσεις μεταλλικών - πλαστικών - γυάλινων επιφανειών, Παρασκευές - ταξινόμηση - επεξεργασία πολυμερών, Αγώγιμα πολυμερή. Εργαστηριακό μέρος μαθήματος: Το εργαστηριακό μέρος του μαθήματος περιλαμβάνει τις εργαστηριακές ασκήσεις: |
ΤΡΟΠΟΣ ΠΑΡΑΔΟΣΗΣ |
Πρόσωπο με πρόσωπο |
||||||||||||||||||||||
ΧΡΗΣΗ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΩΝ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΑΣ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ |
Διδασκαλία του μαθήματος με προβολή PowerPoint |
||||||||||||||||||||||
ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ Περιγράφονται αναλυτικά ο τρόπος και μέθοδοι διδασκαλίας. Διαλέξεις, Σεμινάρια, Εργαστηριακή Άσκηση, Άσκηση Πεδίου, Μελέτη & ανάλυση βιβλιογραφίας, Φροντιστήριο, Πρακτική (Τοποθέτηση), Κλινική Άσκηση, Καλλιτεχνικό Εργαστήριο, Διαδραστική διδασκαλία, Εκπαιδευτικές επισκέψεις, Εκπόνηση μελέτης (project), Συγγραφή εργασίας / εργασιών, Καλλιτεχνική δημιουργία, κ.λπ.
Αναγράφονται οι ώρες μελέτης του φοιτητή για κάθε μαθησιακή δραστηριότητα καθώς και οι ώρες μη καθοδηγούμενης μελέτης σύμφωνα με τις αρχές του ECTS |
|
||||||||||||||||||||||
ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΦΟΙΤΗΤΩΝ Περιγραφή της διαδικασίας αξιολόγησης
Γλώσσα Αξιολόγησης, Μέθοδοι αξιολόγησης, Διαμορφωτική ή Συμπερασματική, Δοκιμασία Πολλαπλής Επιλογής, Ερωτήσεις Σύντομης Απάντησης, Ερωτήσεις Ανάπτυξης Δοκιμίων, Επίλυση Προβλημάτων, Γραπτή Εργασία, Έκθεση / Αναφορά, Προφορική Εξέταση, Δημόσια Παρουσίαση, Εργαστηριακή Εργασία, Κλινική Εξέταση Ασθενούς, Καλλιτεχνική Ερμηνεία, Άλλη / Άλλες
Αναφέρονται ρητά προσδιορισμένα κριτήρια αξιολόγησης και εάν και που είναι προσβάσιμα από τους φοιτητές. |
Θεωρητικό μέρος: Γραπτή εξέταση Εργαστηριακό μέρος: Δύο γραπτές πρόοδοι. Η πρώτη στο ήμισυ της ύλης και η δεύτερη στο υπόλοιπο ήμισυ στο τέλος του μαθήματος. Τα κριτήρια αξιολόγησης ανακοινώνονται στην αρχή του μαθήματος και αναρτώνται στον πίνακα ανακοινώσεων. |
ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ-ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
-ΠροτεινόμενηΒιβλιογραφία :
-Συναφήεπιστημονικάπεριοδικά:
|